|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1600 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Ważne jest, by kontakt dziecka z książką i biblioteką był jak najczęstszy, ponieważ książka pełni w życiu dziecka wiele funkcji. Pierwszą i zasadniczą funkcją jest rozbudzenie jego ciekawości. Poza tym książka pobudza dziecko do myślenia, refleksji, kojarzenia faktów i wyciągania wniosków. Wzbogaca jego zasób słów. Książka i bibliotekarz mogą pomagać rozwiązywać doraźnie niektóre problemy dziecka, nie mówiąc już o rozrywce i relaksie. Jako bibliotekarz prowadzę różne formy pracy pedagogicznej by pozyskać jak najwięcej czytelników i by ich kontakt z książką był bardzo częsty. Uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej zapraszam na lekcję biblioteczną, w czasie, której stają się czytelnikami. CELE OGÓLNE:
- Zapoznanie dzieci z biblioteką szkolną i jej zbiorami przeznaczonymi dla klas młodszych.
- Zapoznanie uczniów z regulaminem biblioteki.
- Przygotowanie uczniów do samodzielnego korzystania z biblioteki.
- Wyrabianie nawyku poszanowania książek.
CELE OPERACYJNE:
Uczeń po lekcji powinien zapamiętać:
- Regulamin biblioteki.
- Zasady poszanowania książek.
Uczeń po lekcji powinien rozumieć:
- Znać pojęcia biblioteka,książka, czasopismo, wypożyczalnia, czytelnia, czytelnik, regał, pieczątka, symbol, kartoteka.
- Różnicę między biblioteką a księgarnią.
Uczeń po lekcji powinien umieć:
- Zachować się w bibliotece zgodnie z regulaminem.
- Dokonać wyboru książki do czytania.
- Rozpoznać książkę z biblioteki po jej oznakowaniu.
METODY: pogadanka, pokaz, ćwiczenia praktyczne, informacja zwrotna.
POMOCE: regulamin biblioteki, plansza z prośbami książki, kartoteka, egzemplarze książek pięknie wydanych oraz zniszczonych przez czytelników, napisy ze słownictwem bibliotecznym.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Powitanie dzieci w bibliotece
- Rozmowa dzieci o bibliotece
- nazwa pomieszczenia
- zbiory biblioteki
- ustalenie celu korzystania z biblioteki i próba sformułowania pojęcia biblioteka
- wprowadzenie pojęcia wypożyczalnia, czytelnia, czytelnik
- Zwiedzanie biblioteki
- Rozmowa z dziećmi na temat poszanowania książek
- poszanowanie zbiorów biblioteki
- odczytanie planszy z „prośbami książki”
- pokazanie książek zniszczonych i nowych
- różnice między książką z biblioteki a książką z księgozbioru domowego (pieczątka, symbol, karta książki)
- zapoznanie z kartą czytelnika
- wprowadzenie terminu kartoteka
- Omówienie regulaminu biblioteki
- Złożenie przyrzeczenia
- Pasowanie na czytelnika biblioteki szkolnej
- Wypożyczenie książek
- Wspólne rozwiązywanie krzyżówek
- Utrwalenie poznanych pojęć bibliotecznych
- Ewaluacja- informacja zwrotna
- Podziękowanie uczniom za udział w lekcji
- Zaproszenie do częstych odwiedzin w bibliotece
Opracowanie: Katarzyna Bingoraj - Heldt |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|